Andra balsminkningen!

hej igen! andra sminkningen för i dag. 
den här sminkningen är ju om man vill ha lite mer, eftersom jag har mycket mascara med mycket svart kajal.  denna sminkningen passar ju till många tillfälllen, fest som bal. kanon ju!
och sminkningen passar ju till alla färger:)

så här kommer en tutorial på den,hoppas ni tycker om den!


1. som vanligt så tar jag en primer på hela locket och hela vägen upp till ögonbrynet! en concealer funkar också utmärkt :)


2. sedan lägger jag en highlighter under brynet och längst in i ögonvrån och på mitten av locket en silvrig skugga. de applicerar jag med en mjuk och fluffig borste.


3. sen lägger jag en mörkare skugga på sista delen av ögonlocket, MEN inte längre upp än globlinjen.


4. sedan tar jag samma skugga i hela globlinjen enda längst in också.  så man ramar in dom andra färgerna ungefär. detta gör så man får mer djup i ögat.


5. sedan har jag en stor fluffig borste och sotar ut alla skuggorna och jobbar upp lite emot brynet och blandar in den i highlightern.


6. jag lägger även en svart skugga under ögat med en snedskuren pensel. mörkast längst ut och en ljusare skugga längst in i ögat för att ögat ska få ett piggare intryck.

7. dags för kajalen! den målar jag på på både undre och övre vattenlinjen och ända in. man kan även använda en vit kajal om man inte vill ha ett så mörkt och markerat öga. ett TIPS! för att få kajalen att hålla längre kan man ta en snedskuren pensel och trycka på lite svart ögonskugga på vattenlinjen!



8. sen är de bara att måla på lite mascara och sen är de klart! hoppas ni tyckte om den!:)


kommer lägga upp fler sminkningar så småning om! är de några frågor är de bara att skicka en kommentar!

ha en fortsatt jättebra dag! :D

Kommentarer
Postat av: Julia

Du är riktigt duktig alltså! Finfint :-)

2011-06-11 @ 15:20:03
URL: http://isabellajulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0