Wet n Wild cover all palette!

hejsan allihopa!

tänkte skriva lite om min concealer jag använder.  och de är just som rubriken säger wet n wild concealer palette. 
för det första så är den väldigt billig och sen så kan man ha den för att täcka i stort sett allt man vill täcka. den här concealern är ju väldigt ljus så passar bäst till människor med ljusare hy.  och sen så måste jag ju också säg att peta INTE i eran concealer, då blir de bara en massa bakterier som kan göra att man kanske får finnar och att hyn blir värre. så använd hellre skaftet på en pensel eller något och arbeta av från handen. så kommer de inte några dumma bakterier i concealern.


concealern består av 4 olika sorter. ska berätta lite kort om varje :)

LJUSROSA: den täcker väldigt bra under ögonen. täcker mörka ringar väldigt bra. den är dock väääldigt ljus.

GRÖNA: den gröna täcker röda punkter. om man har lite rödflammig hy så kan man ta ett runt lager över för den gröna neutraliserar, så de röda i stort sätt försvinner. om man kanske har en röd finne eller något liknande så kan man ta den gröna och lägga lite på för då blir inte finnen lika röd och syns därför inte lika mycket och sen kan man ta lite av den gula över så syns den knappt.

GULA: den mer gula tonen i paletten fungerar bra om man ska täcka finnar. men fungerar även bra som concealer under ögonen. jag brukar blanda den ljusrosa och den gula för att få den ton jag vill ha.

VITA: den vita är en highlighter. som är jättefin enligt mig om man tar lagom mycket, för den är väldigt skimmrig. den funkar också utmärkt som en grund för ögonskuggan. drar man på lite av den på ögonlocket och sedan lägger på skugga så får man en kanon fin skimmrig yta.


hur är konsistensen och på vilka hudtyper funkar den bäst på?
jag skulle säg att den passar till personer med inte allt för torr hy. för på vintern så blir jag ofta väldigt torr runt ögonen och så är denna kanske inte den bästa att använda för då lägger den sig väldigt dumt,de ser väldigt kakigt ut. så se till att man är bra fuktad runt ögonen så den lägger sig så fint som möjligt, och för att de ska se mest naturligt ut.

övrigt:
när man applicerar concealern så ta den inte allt för nära ögonen för de kan få ögonen att bli irriterade och börja rinna. va ska jag säg mer...hmmm....personligen så tycker jag detta är en bra prudukt. :)  täcker bra och man behöver inte använda mycket åt gången, den varar länge. plus att den är väldigt billig. min köpte jag för 25 SEK men då köpte jag den på gekås och där vart den lite billigare. den ligger i alla fall  under 100 lappen. finns att köpa på eleven.se där kostar den 69 SEK. detta är faktiskt en prudukt jag kan rekommendera till människor med normal till lite fetare hud efter som den är ganska torr. absolut en bra prudukt som är värd att testa!  :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0