PURPLE SMOKEY EYE TUTORIAL

Heejjj!
i dag så tänkte jag lägga upp en tutorial, hoppas ni tycker om den!
1. lägger en primer över hela ögonlocket (har man ingen primer går det bra med concealer)
2. sedan applicerar jag min vanilj skimmer färg från isadora på ungefär 1/3 av ögonlocket.
3. sedan applicerar jag den ljuslila färgen på mitten av ögonlocket, och blandar i hop båda skuggorna med en mjukare pensel.
4. nu tar jag en ögonskuggs penna längs med fransraden på sista delen. (går bra med kajal också)
5. tar sedan en lite hårdare skuggpensel och blandar ut färgen på sista delen av locket. det gör jag för att få en mörkare bas och för att det ska funka som en "extra primer" (skuggan sitter bättre på)
6. nu applicerar jag den mörk lila skuggan över den svarta ögonskuggs pennan.
7. jag suddar sedan ut alla skarpa kanter för att få ett mer sotat öga med mjukare och finare drag.
min highlighter har sprungit i väg så använder min ljusa vanilj ögonskugga i stället, och den skuggan lägger jag under mitt bryn.
sedan tar jag min svarta kajal penna och målar ungefär halva ögat med den under min fransrad.
8. sedan suddar jag ut kajalen och trycker på den ljuslila och mörklila skuggan.
9. applicerar sedan kajal på vattenlinjen.
10. målar dit eyeliner.
11. och sedan målar jag på mascara, och sen är vi klara!
hoppas ni tycker om den, och hoppas att det va till någon hjälp. :)
kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0