He said to lose my life, or lose my love? That's the nightmare I've been running from...

god eftermiddag! :D
tänkte göra en tutorial i dag igen!
och idag blev det en silver/svart skimrande sminkning med blå kajal och blå eyeliner!
så här kommer den...
1. jag tar min ljusaste skugga på 1/3 av ögonlocket med en ganska fluffig borste.
2.
sedan tar jag min näst ljusaste skugga och lägger den i mitten av locket och blandar i hop skuggorna med varandra för att få en bra övergång.
3. nu tar jag min tredje ljusaste färg och lägger den intill fransraden längst ut på den delen jag har kvar av ögat.
4. nu tar jag den mörkaste skuggan, på sista delen av ögat och jobbar upp färgen med en skuggpensel i cirkel rörelser upp mot ögonbrynet. (för att få bort alla skarpa linjer.)
5. sedan tar jag min blåa kajal penna och lägger den precis under fransraden, och suddar ut den med en snedskuren borste längs hela nedre fransraden. Jag lägger även kajalen som en eyeliner, och målar vatten linjen med samma kajal.
6. och sen böjer jag bara fransarna och lägger på lite mascara :) sen klart!
(FICK BLI EN DÅLIG SISTA BILD FÖR KAMERAN DOG PRECIS EFTER DEN BILDEN) 
hoppas ni tycker om den ändå :)
Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Love is my drug :D

2010-09-01 @ 17:13:59
URL: http://lovisasvensson.blogg.se/
Postat av: Anonym

My drug toooo! :D

2010-09-01 @ 18:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0