första balsminkningen!

hej allesammans!:)
nu kommer en balsminkning som jag gjorde i dag, en rosa brun sminkning som jag tycker hade vart fin på balen. alla färger är i från den 88 skimmriga paletten!

1. det gör jag först är att jag lägger på en primer som gör så ögonskuggan håller längre och så den inte veckar sig.



2.  lägger på en ljus skugga längst in i ögon vrån och under brynet. och sen lägger jag en ljusrosa färg på mitten av locket, UNDER globlinjen.



3. efter den så lägger jag en mörkare rosa färg och skuggar in den ljusa och den mörkare ihop med varandra.



4. sedan lägger jag en brun färg längst ut på ögat och i globlinjen så de ser ut såhär.
 


5. jag tar sedan en fluffig mjuk borste och sotar ut den bruna färgen i globlinjen och lite upp emot brynet.



6. jag väljer att ta en vit kajal för att få ett piggare och mer öppet öga och jag tycker de passar bäst in på denna sminkningen.


7. jag väljer att inte ta en eyeliner för jag vill inte att sminkningen ska vara så markerad så därför tar jag i stället en mörkbrun skugga med en snedskuren borste och applicerar den längs fransarna för att få ett mjukare intryck men ändå gör så blicken blir mer intensiv. och sen så böjer jag fransarna och applicerar mascara och sen va de klart!



Kommentarer
Postat av: Lisa och Emmy

2011-05-25 @ 20:19:50
URL: http://lisavictorias.blogg.se/
Postat av: Lisa och Emmy

oj kommentaren innan var inte meningen haha!

i alla fall, aaaaassnyggt, blir värsta inspirerad här hihhi :D

2011-05-25 @ 20:20:35
URL: http://lisavictorias.blogg.se/
Postat av: Lisa

oj nu dampar allt så vet inte om du har fått en massa konstiga kommentarer nu, haha, allt bara krånglar :o I ALLA FALL, skulle bara säga SNYYYGGT, jag blir inspiiiirerad här u know :D

2011-05-25 @ 20:21:39
URL: http://lisavictorias.blogg.se/
Postat av: Lisa

det var inte från lisa och emmy, bara lisa, vet inte varför det står det :o hahaa skumt! NU SKA JAG SLUTA DAMPKOMMENTERA HAHAHA

2011-05-25 @ 20:22:38
URL: http://lisavictorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0