gold and purple eye tutorial!

god kväll god kväll!
i dag kommer en tutorial med färgerna lila och guld.
tycker de färger passar jättesnyggt tillsammans med varandra.
alla färger kommer ifrån 88 matta paletten och 88 shimmer paletten.
1. det första man gör är att man lägger en primer av något slag, så ögonskuggan har något att fastna på.
concealer funkar också utmärkt, det är också en typ av primer.
2. jag lägger en guldig krämskugga för att ögonskuggan ska få en fin bas. och för att det ska bli lite mer lyster i färgerna.
3. på 1/3 utav ögonlocket lägger jag är guld bronsig färg.
4. efter de så lägger jag på den lila skuggan på mitten delen utav locket.
5.efter det så lägger jag den sista skuggan på sista delen av locket.
6. nu när alla färger är lagda så tar jag en ganska stor fluffig mjuk borste och skuggar ut alla skarpa kanter. och blandar ihop färgerna med varandra för att få fina övergånger.
7. sedan tar jag en svart kajal och målar på undre frans raden.
8. jag tar en ganska hård snedskuren boste och suddar ut kajalen med lite grann av en mattsvart färg.
9. nu tar jag samma färger som jag har på locket och lägger under ögonen på kajalen, och suddar ut tills jag blir nöjd.
10. sedan lägger jag på lite mer kajal för att få mer intensitet i blicken. jag målar brynen med en snedskuren borste. och lägger en ljus skugga under brynet som en highlighter, applicerar sen mascara. sen är man klar!
SLUT RESULTATET! och så här kan det även se ut med lite lös fransar.
hoppas detta var till någon hjälp!

hade  bra! :D

Kommentarer
Postat av: emmy

du är så duktig ellen!

2011-01-11 @ 22:38:03
Postat av: Julia

SHIITTE VA SNYGG!

2011-01-11 @ 22:58:13
Postat av: Anonym

tack älsklingar! :D

2011-01-12 @ 18:06:39
Postat av: Lisa

gud så snyggt ellen :D

2011-01-12 @ 19:18:37
URL: http://lisavictorias.blogg.se/
Postat av: sandra

Har kollat på nästan alla dina sminkningar nu och du är otroligt duktig! :)

2011-04-14 @ 21:59:47
Postat av: Ellen

Åh tack så mycket sandra! kul att höra! :D

2011-04-22 @ 18:54:12
URL: http://ellenesvensson.blogg.se/
Postat av: Nate

Underbart läckert!

2011-12-11 @ 13:43:27
URL: http://mygiftandmycurse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0