NEUTRAL SMINKNING "STEG FÖR STEG"

först så börjar jag ju med att ta concealer över ögonlocket och ända upp till ögonbrynet för att få en jämn yta. jag kommer göra en brun/champange färgad sminkning, en väldigt fin sådan och jättelätt att göra.
dessa färger änvänder jag..

dom är från H&M.

det jag börja med va att jag tar den ljusaste färger och börjar längst in så det ser ut såhär...




efter det tar jag den näst ljustaste färgen och lägger precis efter den ljusaste och försöker att göra en fin övergång (blanda dom ihop tillsammans så bra som möjligt)






efter det så tar jag den näst mörkaste färgen och gör samma sak med den.





sen tar jag den allra märkaste och gör samma med den.
efter det så lägger jag ögonskugga under ögat, precis under där jag applicerar kajalen.

sen lägger jag till en lagom mängd med eyeliner.




efter det så använder jag min ögonfransböjare..

och lägger sedan på mascara...
detta är dessa borstar jag använder när jag gör denna sminkning...

den för att skugga. till skuggningar använder man alltid en mjuk och rund borste.

och det är min kantborste. den använder jag när jag ska måla ögonskugga i kanter så jag behöver en smidigare borste.



efter det så mättar jag ögonskuggan mer.. det gör jag genom att lägga mer ögonskugga och sedan suddar jag färgen en bit upp till ögonbrynet. och lägger sedan den ljusaste färgen under ögonbrynet som en highighter. och sedan fyller jag i ögonbrynen med en matt bruna skugga för att få fram formen mer.
sen klart!
denna här sminkningen öppnar upp ögar mycket tycker jag. eller vad tycker ni? har har ni båda ögonen, en utan smink och ett med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0