Smlie like you mean it.

hej igen!
nu tänkte jag visa er hur jag gjorde med mitt lockiga hår för att det ska vara så länge som möjligt.
mitt problem har alltid vart att lockarna går ut efter några timmar.
för att jag ska få lockarna att hålla hela dagen så lockar jag håret kvällen innan.
med en vanlig locktång, sen berors det ju på hur man vill ha lockarna. större eller mindre, jag använde en smal locktång som gör mina lockar mindre.
efter jag lockat klart hela håret så sprejar jag med lite hårspray.
sedan tar jag lockarna och rullar i hop dom och läggar dom på huvudet och ätter fast med vanliga hårnålar.
så det ser ut såhär. 
sedan så går jag och lägger mig, jag va rädd för att mina hårnålar skulle trilla bort, så jag tog faktiskt på mig en mössa och sov med den haha! men ingen tjock mössa, för då hade jag svettats som en gris ^^
men någon tunn mössa som bara för att det håller sig på plats.
när jag vaknar på morgonen efter tar jag bara ut alla hårnålar och fixar i ordning mina lockar som jag vill ha dom.
detta funkade faktiskt!
mina lockar har hållt i 2 dagar, än så länge!  dom är fina fortfarande! visst det tar lite tid, men vill man va fin får man lida pin :)
här kommer bilder på hur det såg ut efter 1 dag!
inte dom bästa bilderna, men hoppas att man ser lite i alla fall!
hoppas att detta var till någon hjälp.
God jul! :D

Kommentarer
Postat av: Lovisa

så smart! skitfina var de ju på avslutningen :D

2010-12-22 @ 20:20:15
URL: http://lovisasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0